vilken dag.

Så här har min dag varit upplagd:

10.00: Vaknar av att Emma går och Rickard kommer hem. Direkt in i duschen för idag väntar en dag av blod. svett och tårar.
10.30: Gör mig i ordning

10.55: Går ut i köket och äter lite och surfar lite. Pratar lite med tjejKim.

11.40: Ringer Helena, går ner till föreningen och träffar henne, Helene och en söt hund. Letar post och kollar anslagstavlan. Träffar en gullig tjej som heter ´Karin som ger mig numret till en Hege som har hand om lagerjobb. Kollar posten, ingen post till mig.

13.00: Helene går till jobbet och jag och Helena går först till 7eleven för iskaffe och cappucino och sen hem till mig. Går in till Kim och Sebastian och kollar lite på tomten är far till alla barnen.

13.45: Dom börjar jobba och drar med tåget kl. två och jag går till banken.

14.00: Jättelång kö på banken och en gubbe och en kärringjävel går före mig i kön, för de anser sig ha viktigare ärenden på banken än resterande. Fredrik ringer och stör mig och vill att jag ska släppa in han hemma.

14.30: Min tur, kan ej betala min hyra, tar ut pengar ist, och ser att jag har bra mycket mindre pengar på kontot än jag väntat mig. Min dag börjar bli riktigt bra nu.

15.00: Går raka vägen för att försöka hitta Manpower kontoret. Hittar tillslut, går in och skriver in mig på nytt. Då ringer Jimmy och stör. Jag svara inte.

15.10. Söker lite olika jobb.

15.30. Går raka vägen hem. Blir stoppad av en kille som frågar vad jag har för syn på dödsstraff. Jag ger min åsikt och han vill att jag ska gå med i amnesty. Jag bad han ge mig ett papper på det så jag kan ta hem och läsa.

15.45. Går in på BIT och köper en kyllingsallad. Är desperat och frågar om de trenger folk där. Hon svara ja och att jag ska lämna in en söknad.

16.00. Hemma igen. Drar  ut Emmas dator för att jag ska fortsätta med mitt jobbsökande. Men Internet funkar inte. Naturligtvis.Äter min sallad. Pratar med Anna. Sen med Cecilia som målar om våran hall. Gullig tjej som ger mig nummer till chefer ang. lager och målarjobb.

16.15. Fredrik ramlar in.
16. 16. Fredrik the beast ramlar in.
16.17. Jimmy ramlar in...
16.18. Jag är tokirriterad över allt som händer och att Jimmy håller på stör mig med sitt jävla babblande.

17.00. Går till föreningen för att betala min hyra, men de är inte där trots att de ska vara där till sex.

17.10. Hem igen för att försöka få igång internet,vilket är svårt. Jag blir störd igen av en viss person.

17.45. Står inte ut längre, flyr in till mitt, Emmas och Rickards rum och här sitter jag fortfarande och klockan är nu 19.15.

This is my day folks!  Och här kommer jag sitta tills Kim kommer hem för då blir det filmtajm!

Tack och hej"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0