Oslo

Idag är det Onsdag och jag är rätt sliten. Rände omkring med Jessica i Oslo igår för att försöka få jobb. Det gick väl sådär eller vad man ska säga, eftersom jag vill jobba med kläder och smink så sökte jag ju först och främst i alla såna butiker, några affärer behövde ha heltidsanställda så det vore ju toppen för mig, men de skulle höra av sig sa dom. Så jag får väl hoppas att de ringer! Oslo var en jättefin stad! Skulle lätt kunna tänka mig att bo där och norskarna var jättetrevliga allihop. JAg var så nervös över att jag inte skulle förstå, men det gick bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Förutom när vi var på visning på en lägenhet... usch va jag skämdes, fatta inte ett skit av vad han sa! Som tur var hade vi Jenny med oss. Jättegullig tjej! Hon översatte och stod för pratandet med hyresvärden. Usch vad jag kände mig dum! Men det blev ingen lägenhet, det var tänkt att jag Emma Forsberg och Jessica skulle dela den, men det ingick ingen kyl och inga möbler och så var den fruktansvärt sliten så det gjorde ingenting. Vi får leta vidare! Jag ska också söka jobb på flygplatsen i Oslo. Jessica va på intervju där idag.
Bantningen har gått utför väldigt den här veckan... har nog gått upp snarare än gått ner nu tror jag.. men jag åt inget godis i Oslo, bara mat. Thaimat och Indisk mat. Indiska restaurangen hette Curry & Ketchup ( eller tvärtom) men det var jättebra mat där, så det kan jag tipsa om när/om ni åker dit. Fast jag kände mej som en fetknopp när jag svullade mat.. jag har jätteångest över Torsdag..vill inte väga mej.
Sen klockan halv elva på kvällen tog jag bussen hem till Svealand igen, fötterna värkte och var svullna av värmen, det var en jättefin dag igår. Ångrar att jag inte strutta runt i klänning eller nåt, nej jag hade jeans och fan va varmt det va! men man kan ju ínte veta heller. men men nu ska jag gå ut i vårsolen en stund :) Inte i jeans! Tack och hej.

Haha den enda vettiga bilden från Oslo. En fin kyrka som jag och Jessica satt utanför i jakten på ett bibliotek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0