Onsdag

Jag är verkligen på bättringsvägen nu och ska äntligen börja jobba! Imorgon mellan ett och halv nio. Blir fint det med lite klirr i kassan.
Annars idag har Sussi vart här, Erika var ledig och gav mig ett bra och billigt recept på en soppa som jag gjorde. Fortfarande ingen smak dock, men Emma sa att den var god så jag litar på henne. Emma kom förbi och vi satt här hemma och pratade massa, sen skulle jag trffa David också innan han åker hem. Han var i Botaniska hagen med någon arbetskompis till honom och drack en flarra Rödtjut. Han är så rolig, han var jeansklädd från topp till tå, nyblonderad och såg exakt ut som om han kom från filmen Jack från 1976. Mattias var där också..

Sen när hagen stängde så skulle dom gå hem till hans arbetskompis och dricka apelsinvin. Jag och Emma gick och träffade Stoffe då på Karl Johan. Vi gick till McDonalds för de var glassugna. Sen gick vi hem hit till mig och skulle kolla en film som aldrig blev av. Sen kom Kim förbi. Vid tolv hörde Anton av sig. "Vaken?"
Skulle ha träffat han idag för att få mina saker som jag har där. Men dom hade han givetvis glömt och ha är ju en pratkvarn så jag hängde inte riktigt med i va han sa. Men jaja, nu är klockan 01:48 och jag ska gå och möta han nu... Liite sent då ra, men de ska bli kul o se han. Har inte gjort det på över en månad nu.

Ha en godnatt allesammans.

Over and out.




Erikas Potatis och Broccolisoppa:

  • 3 potatisar
  • 12 broccoli
  • 1 morot
  • lite lök.
  • 1 grönsaksbuljong.
  • lite mjölk
Koka upp potatis, lök och moroten tillsammans med buljongen, koka upp broccolin för sig. Mixa sedan broccolin med lite av vattnet i en mixer. Sen när potatisen och det har kokat klart, häll av lite vatten och tillsätt broccolin i det, häll i lite mjölk och låt koka upp igen. Jätteenkelt, jättebilligt och jättegott. (Tror jag)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0