Confused

Ännu ett argt och förvirrat inlägg, men jag har så mycket tankar just nu som jag måste försöka bli av med. Är det nånting jag verkligen inte gillar är det när man berättar någonting i förtroende till någon som inte kan hålla tyst. Det sprider sig och så får alla veta innan man hinner tänka ens en gång. Jag har ingen lust att berätta saker för folk bara för att jag "borde" göra det utan låt det beslutet vara mitt. Att ägna sig åt att LYSSNA nästa gång och försöka att se allvaret i saker och ting är nåt som vissa borde lära sig. Att förstå att vissa saker sprider man bara inte vidare, man gör bara inte det!
Men ibland måste man få ur sig saker som man inte orkar bära på, och då skulle det ju vara skönt att veta att den man pratar med förstår att det faktiskt är känsligt att öppna upp sig på det sättet. Ingenting man driver eller tullar om, man ska lyssna, försöka förstå och vilja hjälpa till så gott det går om man är en riktig vän.

Jag måste få bort min aggression mot en sak till, jag har så svårt för folk som inte kan be om ursäkt när de har gjort fel! Att vända det till att bli den som är besvikens fel för att de själva inte kan erkänna ett fel. Det är en vidrig egenskap som jag har fått stöta på några ggr nu under några dagar, jag spyr på det! Jag är iaf så tacksam över att jag kan se mina fel och våga stå för att jag gjort dom och våga be om ursäkt.  Det är inget annat än riktigt fegt att INTE våga det! Fy fan säger jag bara för sånt!!!
Jag är trött och jävligt förbannad på att vissa tror att de kan behandla folk hur som helst, va hände med "behandla andra som du själv vill bli behandlad" ? Det existerar visst inte här i Oslo....


Nu får vi se vad som skjer i veckan..jag hoppas att jag kan sova gott och drömma lika härligt som jag gjorde inatt. Men jag grämer mig över ett möte imorn...men de ska nog inte bli några problem!

Kommentarer
Postat av: sara

kaa skjeer.. nu vill jag veta.. nu

2009-07-06 @ 23:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0