Grattis Lillebror :)

Grattis Grattis till min stora lillebror Dani som äntligen gått ur skolan nu. Det var en fin dag trots omkullvälta blommor, jordiga skor, lite moln och kyla, sista sekunden köp av blommor, slemmiga butiksbiträden och diverse annat skrot, men det blev en jättebra dag och Dani var görfin!


Visst är han stilig min lillebror? :)

Annars, idag har jag åkt tillbaka till Oslo, det var ingen lätt resa hem, mkt på en gång, spöregn, fel tider till bussen , resväskan gick sönder i dragkedjan, hjulen sprätte åt alla håll, väskan vägde som en hel göbbe för ja o pappa va och handlade förut idag. Med fem minuters marginal innan tåget och släpa på en väska som vägde för mycket kom turen, tåget var försenat! I en halvtimme.

Positivitet gott folk, positivitet. För ett halvårsen hade jag gråtit och skrikit "varför drabbar det här ALLTIIIID mig!?!?"
Men inte, man kan ändå inte göra något åt vädret, att väskan gick sönder, vilken otur, men man kan inte få det ogjort. Inställningen är verkligen förändrad! Och till råga på allt, väl på tåget kämpa ja med att få upp ton-väskan, en snäll man hjälpte mig. Det var vänligt! Sen så på tåget hamna ja mittemot en utlänning, han ville prata och bju på kakor, men ja isolerade mig... jag fick dåligt samvete, han ville ju bara vara snäll, men jag orkade inte prata med någon, ville bara vara ifred. Snälla mannen log mot mig och sade hejdå när han gick av. Jag log tillbaka stort men blev blyg och tittade ner i marken..jag kunde väl ha sagt hejdå jag med!!
Väl av tåget, jag orkade verkligen knappt väskan, tog mig mkt lång tid att ta mig från stationen till brugata. Då också en vänlig man från Nepal erbjuder sig att ta min väska hem till mig. Tur att ja ändå bodde nära! inget äckligt, inget i baktanken, bara vänlighet. HEla vägen hem. Såå snällt av han! Alla människor är verkligen inte idioter som jag gått runt och trott och intalat mig själv.

Så imorn gott folk, jag ska verkligen le åt alla människor och verkligen försöka att hjälpa dem så gott jag kan, är de idioter så skrattar jag bara åt dem, så synd att de är så bittra. För nu känns det som om min egen bitterhet kan jag lägga på hyllan.

"Kill them with kindness"

Det finns hopp för mänskligheten och jag ska också dra mitt strå till stacken och försöka med goda gärningar och vara vänlig. Sluta hata och börja tycka om istället. Man kommer ingenstans på att vara sur och bitter över situationer som man ändå inte kan göra något åt. Se det positiva i allting istället.

Imorgon är det lördag och jag ser fram emot att jobba :)

Goood niight!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0