Upprörd!

Om ja är upprörd? Oja!
Jag blir grymt irriterad över folk som hela tiden tycker så synd om sig själva! Folk som går omkring "det är så synd om mig, det är så synd om mig."
Jag blir skittrött! Speciellt efter att jag själv har haft det grymt svårt med min ekonomi, men inte har jag gått omkring och klagat över det till folk! Inte på det sättet som en viss person gör nu.
Så nudå, har man över 20 000 i månan, har haft heltidsjobb sen dag 1 och bara slösat alla pengarna på skitsaker, inte sparat eller nånting, så får man faktiskt skylla sig själv om man inte har pengar när man måste ha dom, och NEJ det är inte synd om en person som valde att titta på fotboll istället för att flytta saker, och NEJ det är INTE synd om en person som har haft över tre månader att hitta ny lägenhet , men knappt engagerat sig och nu måste betala ganska mycket. Och jag tänker inte bli straffad för att ja tycker som ja tycker! För de första tycker ja det är rätt dålig stil att gnälla över att man inte har pengar att tatuera sig och man har inte råd till mat och bla bla bla, jag har levt så i ett halvår nu, jag lever på ris o morötter, det som är positivt i det är att jag går ner i vikt! :)

Även om jag också har mina svackor, så har jag iaf kämpat in i det sista med att hålla hoppet uppe och tänka positivt. Klart jag har fallit ner och blivit neg jag med och tänkt att slänga sig framför trikken inte är sån dum idé trots allt, men jag har kämpat vidare och nu har saker och ting löst sig bra för mig. jag har enbart en avbetalning kvar och sen är jag nästintill skuldfri, förutom från pappa T, men det är ingen brådska sa han. Allting löser sig i slutändan, men att sitta och gnälla och tycka synd om sig själv vid första motgång är bara löjligt! Ta dig samman för helvete!

Kommentarer
Postat av: Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på

förvisso ska man inte vältra sig i sina problem och jämt tycka synd om sig själv. men ibland är självömkan befogat. har man inga pengar kvar till maat tycker jag att det är en helt befogad sak att klaga över.

2009-05-24 @ 22:56:38
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0