Nog med bitterness

Det här inlägget ska bli ett positivt sådant. Jag tror själv att jag är lite manodepressiv men det gör inget.

Hursomhaver (barnen kär) så har jag haft en väldigt bra dag faktiskt. Det började med att jag inte spydde av äckel över allt snor. ( Jag har en grym fobi för allt som har med snor att göra, därför är jag MYCKET hellre hemma i feber än är förkyld) Väldigt bra! Jag kom upp i relativt bra tid, jag är en stor tidsoptimist. För idag så var jag på Toni & Guy och klippte mitt hår. David hette han och var från Island. 300 kr fattigare men oj så skönt det var med förändring! Numer har jag hel-lugg och väldigt mycket "layers" som han kallade det. Annat ord för uppklippt.

Glad ihågen sätter ja mig på trikken. Pappa T ringer. Han har pratat med skatteetaten. Tack för din hjälp pappa men jag klarade av detta själv. Jag blev sint och ringde upp dom med en gång. Förklarade min situation för en trevlig dame på andra sidan. Hon bad om ursäkt och förstod att jag var arg. Jag behövde inte ens bli arg, det gick jättebra! Mer sånna människor tack. Så nu får jag vänta och se vad som sker. Jag ringer dom igen om en vecka. Fortfarande en fin dag :)

Kommer hem, köper sushi (tyvärr min nya last) på stället under mig. Går upp och får komplimanger för min nya frisyr. Blir upp och sen vända tyvärr för sen var det jobbet som jag haft så ont i magen över för en viss anledning. Var stålsatt till tusen och var på bra humör så inget kunde göra mig ledsen. Och det var en jättebra dag på jobbet med. Blev tjenis med en göteborgare, en annan jag blivit tjenis med var inne och sa hej också. Trevliga människor idag på xxl.

Går mot tåget. Sätter mig och väntar och äter en pizzaslice under tiden. En kille sätter sig bredvid mig. Jag reser mig och ska slänga servetten, bänken var skev så när jag reser mig så föll bänken framåt och killen spiller sitt kaffe över hela sig. Det tog ett tag innan jag fatta att det var jag. Ber om ursäkt och så, men han skrattade åt situationen. Mycket trevlig fyr. Så han satt ja och tjötade med på tåget. Kennet hette han. Sen hem.

Och här är jag. Haft ännu ett mkt givande samtal med min nyfunne vän som vi kan kalla N. Alltid trevligt.

Hela dagen har jag gått och tänkt att, "när kommer det negativa? det går inte en hel dag att bara bra saker sker, nånting dumt måste hända snart" Förbereder mig hela tiden  för det, men nu är klockan snart tjugo i två och inget negativt har hänt. Vilken dag!! den bästa på vääldigt länge!

Det här blev för övrigt ett aldeles för långt inlägg, men så får det bli!
Imorn ska jag till sats och förbränna bort kalorierna från rockslide brownie kakan jag åt nyss.

Kos er i natten och sov sött. Ciao!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej gumman.

Var det du som skickade sms till mej häromdagen ?

Hade inga pengar att svara för.

Är allt okej ?

Va gör du, hur går det med allt osv ?



Pussss

2009-10-17 @ 18:01:42
Postat av: linda

Hej gumman!

Hur e det me dej då?

Ser att du bott i norge ett tag nu:P Du skriver litte svensk norska:P

Puss

2009-10-24 @ 13:30:52
URL: http://lindonia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0