Fredag

En sak jag tänkte på häromdagen. Om man är färgblind och kör bil? Då borde man ju köra när det blir rött och stanna när det slår om till grönt?

Annars har jag haft en bra dag idag faktiskt. Var på posten och fick mitt frimärke betalt av en jättefin man i hästsvans. Mitt jävla kort fungerade ej så han betalade det åt mig. Jag blev helt till mig, sa tack fyra gånger och sa att han var snäll. Sen flydde jag därifrån.

Skulle jag ha skakat hand med han? Gett han en kram? Jag blir alltid så nervös i sånna situationer så jag gick direkt. Vilken syn... men han verkade inte bry sig nämnvärt, men JAG tänker, tänk om han blev ledsen för att jag inte gav han en kram? Hoppas inte det. Jag skickar en kram till han här istället.

TACK DU FINA FRÄMLING FÖR FRIMÄRKET ♥

Sen annars idag har jag gjort besök på NAV igen, fått igång mina dagpengar. Hoppas jag. Jag blev vittne till ett tjaffs mellan nav-mannen och en ung kille. Jag tyckte faktiskt synd om båda. Förstår att killen blev arg och jag förstår att nav-mannen blev arg.

Nu ska jag göra en analys av Karin Boyes dikt " I rörelse"


Men först en bra låt.



So long ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0