Vaknat

jag gick i ide för ett tag. Det var skönt.

Jag har nu planerat vad som ska ske i mitt liv de kommande året. (om saker går som jag vill, vill säga)

1. Jobba färdigt på XXL.

Det är bara en månad kvar och det kan jag stå ut med tack vare att jag tycker så mycket om de jag jobbar med. Iaf vissa av dom.
2. Ta ledigt från Oslo ett tag.
Jag planerar att hyra ut mitt rum i andra hand i Maj månad och ev i Juni. Jag vet inte vad jag ska göra hemma och hur länge jag orkar vara i dreten, men jag måste få ihop lite pengar. Söka jobb i Norge hemifrån. Inte ta nåt äckligt dretjobb utan nu ska det vara på mina villkor.
3. Börja jobba.
När jag känner att jag har orken. Och har ett bra heltidsjobb. Då blir det jobba röven av sig, blir nog här året ut och sen komma hem med ett bra kapital.
4. Läsa upp fler ämnen.
Japp, jag har tänkt att jag ska läsa mer ämnen. Språk är alltid bra att kunna. Sitter och filar på min tyska, det går ganska greit nu faktiskt. Vore kul att läsa Spanska, Franska och Italienska med. Och även andra nyttiga ämnen så som historia, religion och naturvetenskap. Gör jag det kan jag ju utbilda mig senare vilket jag antagligen kommer vilja göra. Jag vill inte stå i en sportbutik resten av mitt liv.
5. Övrigt.
Sen ska jag ge pappa sin del, jag ska ta det där körkortet och jag ska köpa en systemkamera och sen nästa vår om ett år ska jag ut på roadtrip i Europa. Det ser jag fram emot! Då kan det vara bra att kunna lite språk med. Är det ingen som vill följa med så åker jag själv. Jag SKA göra detta. Måste bara få tillbaka mina krafter först och de är påväg.

Ett års planering i föreväg tycker jag känns bra. Nu har jag något att se fram emot.

Dagens låt:

That´s all for now.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0