Nu vecka, nya tag.

Så brukar det låta från mig i den här bloggen men ändå :)
Saker som har hänt:

1. Jag har sagt upp mig.
Japp, jag gjorde det. Det känns jättebra! Endast två månader kvar på XXL. Jag kommer givetvis sakna alla stjärnor som jobbar där, bättre jobbarkompisar kommer jag nog inte få. Men man kan inte stanna på ett ställe som inte ger en pengar ens till husrum. Och som lurar en på löner... Nu ska jag söka jobb som JAG vill ha. Inga fler deltid och extrajobb hit och dit. Ett heltidsjobb som jag trivs med. Nu är det faktiskt min tur. Jag ska ta för mig mer. Jag ska aldrig mer vara naiv och blåögd.
Kim och jag firade  det med rödtjut från securitas. Han gjorde sin sista dag där och jag har sagt upp mig. Det var en trevlig fredagkväll med vin och curling :P
2.
Pappa har varit här.
Min kära Pappa T har varit och hälsat på mig här i Oslo. Vi skulle ha gått på rockkonsert på hans nya favoritband. På våran "sitesajing" i Oslo gick vi förbi Rockefeller och då står en lapp att det var inställt. Blåst på 600 spänn. Blev ingenting. Jag tyckte så synd om pappa...Men annars har vi haft en trevlig helg. Vi var och åt på Hardrock Café på lördag-dagen och sen satt vi på underskog.no och kollade upp om det gick några andra spelningar istället. Det fanns en del men inget som föll i smak. Så vi var hemma åt godis och kolladë på film istället. Idag Söndag har vi åkt trikken runt Oslo då det är så satans kallt att gå. Sen var vi på en Indisk Restaurang precis mitt emot där jag bor. Pappa är söt och tyckte det var jättegott. Det var inte riktigt min kopp te, men jag har ju så känslig mage för allt som är starkt. Sen följde jag han till bussen.
3. Pluggandet går iaf lite framåt.
Satt i fredags och idag med excel. Jag låg efter en redovisningsuppgift i Wordkapitlet också, men den tog jag igen idag. Jag hoppas att jag får VG på den!!! Jag vill så gärna att det ska gå vägen nu när jag sitter med det! Jag vill ha bra betyg, jag vill ha ett läshuvud, jag vill vara smart. Jag vill kunna läsa på universitetet om ett tag och kunna välja och vraka vad jag vill läsa. Jag ska fortsätta att läsa upp ämnen på komvux om jag kan. Jag ska ta tag i matte B och ev. C, jag ska läsa Engelska och religion med har jag tänkt.
Nu har jag endast två uppgifter kvar i Excel kapitlet och imorgon är det ny vecka med nytt kapitel. Powerpoint.

En slutsats på allt detta då. Just nu mår jag ganska bra faktiskt. Det känns bra att ha gjort något över situationen som tagit allt för mycket energi av mig och gjort mig till en bitterfitta. Jag har lite planer på över hur jag vill att mitt liv ska se ut i framtiden vilket känns bra :) Jag ska dock bli bättre på att ta tag i saker och hantera förändringar. Det är inte så farligt som man tror. Allting ordnar sig ju i slutändan. Det gör ju faktiskt det :)

Nu ska jag plugga och sen göra Kim sällskap i söffa´ och glo på slutet på matchen.

HÄIJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0